본문 바로가기

Recent Posts
Recent Comments
«   2024/03   »
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
Archives
Total
Today
Yesterday

Making Of Three Lines 본문

읽을거리/드로잉

Making Of Three Lines

magicbass 2007. 12. 5. 21:10

출처::http://www.3dm3.com

사용자 삽입 이미지

3 개의 라인을 만들기
Contributed by: Henning Ludvigsen | Posted by: Stryker 기여 기준 : henning ludvigsen | 작성자 : 육군
  Average Rating : 0/5.00 평균 등급 : 0/5.00
Published on: 11-25-2007   Views: 35073 게시일 : 2007년 11월 25일보기 : 35073 
 
Simple bio 간단한 바이오
Henning Ludvigsen is a Norwegian digital artist with basic traditional art education and with over 13 years of experience in digital art, design, and illustration. henning ludvigsen는 노르웨이 디지털 아티스트와 함께 기본적인 전통 예술 교육과를 통해 13 년간의 경험과 함께 디지털 예술, 디자인, 일러스트 레이션합니다. He is currently working as the Art Director at a computer game development company in Greece, and is working on personal and external projects during his spare time. 그는 현재 예술 감독으로 작동하는 컴퓨터에서 게임 개발 회사에서 그리스, 그리고 개인 및 외부 프로젝트에서 작업하는 동안은 자신의 예비 시간입니다. He is living with his girlfriend and fellow digital artist Natascha Roeoesli. 그는 그의 여자 친구 및 동료와 함께 살고 디지털 아티스트 natascha roeoesli.

He is an awarded artist, with features in several books from Ballistic Publishing, is featured on dozens of websites, and to be found as columnist in the sci-fi and fantasy Magazine, ImagineFX from Future Publishing. 그는 수상은 아티스트, 여러 도서에서 도서의 기능을 함께 탄도 게시,이 기능에 대한 수십개의 웹사이트, 그리고 문화의 칼럼니스트로 발견된다 - 핀란드와 판타지 잡지, imaginefx의 미래를 게시합니다. He is also running Pixelbrush, a small digital art-community. 그는 또한 실행 pixelbrush, 작은 디지털 아트 - 커뮤니티입니다.

www.henningludvigsen.com www.henningludvigsen.com
www.pixelbrush.net www.pixelbrush.net

사용자 삽입 이미지

Step 1 – Line art 1 단계 - 라인 아트
I’ve always been fascinated by realism, and because of this it is really important to me that the base line-art sketch has got proper proportions. 저는 의해 매료 언제나 현실, 그리고이 때문에 해당 자료가 나에게 그것은 정말 중요합니다 라인 - 미술 스케치는 적절한 비율 얻었다. I usually use the old trick by putting a grid on top of a reference photo I’ve shot, and then I copy the same grid onto a blank canvas and start drawing grid by grid from what I see on the reference photo. 저는 주로 오래된 속임수를 사용하여 그리드의 상단에 퍼팅에 대한 참조 사진을 촬영했습니다을 누른 다음과 동일한 격자 나는 방면에서 빈 캔버스를 복사하고 시작하여 드로잉 격자 그리드에서 사진을 어떻게 볼 수 있습니까를 참조하십시오. I make sure to keep the grid on a separate layer so that I easily can remove the grid at a later stage, and also keep the drawing on a separate layer underneath the grid. 나는을 유지하는지 확인 그리드에서 별도의 레이어를 쉽게 제거할 수 있도록 그리드 나중 무대, 또한 추첨에서 별도의 레이어를 유지합니다 아래의 격자. Still, if you are focusing on mastering human anatomy, this is not the way to go as this is simply more of a way to save some time and making sure you get a result that is pretty close to your reference photography. 그럼에도 불구하고, 인간의 해부학 마스터링에 중점을두고있는 경우,이 아니다으로 갈 길은 이것은 단순히 더 많은 시간을 절약할 수있는 방법을인지 확인하는 결과를 얻을 수있는 예쁜 사진 촬영 닫기를 참조하십시오.

Step 2 – Brush usage 2 단계 - 브러시 사용법
Personally I really like using hard edged brushes as they resemble the traditional brushes in both the way of working and when it comes to the result. 개인적으로 정말 열심히 issued 브러쉬를 사용하여 같은 전통 브러쉬대로 유사합니다적인 방법의 모두에서 작동하고 그 결과 라야합니다. On this example, the sample to the left is a basic soft brush, the one in the middle is a hard edged brush, and the one to the right is a textured pencil brush. 이 들어있는 예제를 왼쪽은 기본적인 부드러운 브러시, 중간에 하나는 하드 issued 브러시, 그리고 하나를 오른쪽은 연필 브러시 textured.

For this painting, I exclusively used a hard edged brush (the sample in the middle). 이 그림에 대해, 나는 데 사용 독점적으로 하드 issued 브러쉬 (중간에있는 예제)입니다.
To make a simple hard edged brush in Photoshop, simply follow these settings: 사진에 간단한 하드 issued하기 위해 브러시, 간단히 다음과 같이 수행 설정 :


1: Make sure you have the brush tool selected, and choose a hard edge brush (the ones that looks like a hard circle. 1 :가 설치되어 있는지 확인하십시오 브러쉬 도구를 선택하고 하드 모서리를 선택하고 브러쉬 (하드 서클과 같은 것들이있습니다.

2: Now open the “brushes tab” (Windows/brushes). 2 : 지금 열려있는 "브러쉬 탭"(windows / 브러쉬)입니다. Click the “Brush tip shape” button and drag the “spacing” slider to 10%. 다음 "브러쉬 팁 모양"버튼을 누르고 드래그하여 "띄어쓰기"슬라이더를 10 %입니다. If this is set too high, the stroke looks like a row of balls instead of one single stroke, so keeping the spacing narrow makes the strokes look nice and smooth. 이것은 너무 높게 설정할 경우, 뇌졸중 대신 공 모양의 한 행에 하나의 단일 뇌졸중, 그래서 좁은 간격을 유지하면 뇌졸중과 매끄러운 외관 멋집니다.

사용자 삽입 이미지
3 단계 - 블로킹에 다음과 그레이 스케일 음영
Once I have the line art version ready, I delete the layer with the grid, and then I make another layer behind the line art drawing which I fill with a grey value using a hard brush. 일단 나는 줄 미술 버전을 준비하고있는 나는 레이어를 삭제합니다 그리드를 입력한 다음 나는 또 다른 계층을 만들어 줄 뒤에 회색으로 채울 수있는 미술 그리기 하드 브러시를 사용하는 값으로합니다. Once this is done, I collapse those two layers so that I have the character outline with a solid base on a separate layer. 이 작업이 완료되면, 나는 그 두 개의 레이어를 축소 있도록 본인의 문자는 별도의 계층에 대한 개요와 함께 확실한 자료입니다.

Now I start adding shape to the character by shading with grey scale tones only by looking closely at the reference photo. 이제 나는 모양을 문자로 시작하여 추 톤 규모의 회색 음영과 밀접한 부분에 의해서만 참조가 사진을보고합니다. I make sure to have the “lock transparent pixels” option on the layers palette enabled, as this makes sure I don’t paint outside the character. 나는이 있는지 확인하려면 "고정 투명 픽셀"옵션의 레이어 팔레트를 사용하면 페인트로 이렇게 나는 밖의 문자로하지 않습니다.
I stay away from soft brushes, and prefer using hard edged brushes as it adds more texture to the surfaces and makes it less old-school airbrush looking. 나는 떨어진 체류 부드러운 붓, 그리고 하드 issued 브러쉬를 사용하여 선호하게 추가 표면에 더 많은 질감을 적게하면 이전 - 학교 에어 기대합니다.

The reason why I start off in grey scale tones is because I prefer getting the shape up and running before having to even think about colours. 나는 회색의 시작을 해제하는 이유가 있기 때문에 톤 규모의 모양을 선호 얻는 데를하기 전에 설치 및 실행 색상도 생각합니다. Some like it the other way around and start out with colours. 일부는 다른 방식처럼 밖으로 주변을 시작 색상입니다. However, you should do what comes natural to you, and if you don’t know yet, why not give both techniques a try? 그러나, 자연을해야 할 필요가 무엇을 제공하고 모르는 경우가 아직, 왜 두 기술을 제공하지 않습니다을 시도합니까?

As I go along using the new hard edged brush, I simply go over the entire character keeping the flow of the brush low (2-15%). 과 나는 함께 이동을 사용하여 새 하드 issued 브러시, 나는 단지는 전체 캐릭터를 통해 바둑의 흐름을 유지 브러쉬 낮음 (2-15%)입니다. I colour pick (get the eyedropper tool temporarily by pressing “Alt” while using the paint brush) directly where I’m painting for mixing new values directly to get smooth transitions. 저는 색상을 선택 (얻을 스포이트 도구를 일시적으로 눌러서 "alt"그림판을 사용하는 동안 브러시)로 직접 여기서 저는 회화에 대한 새로운 값을 직접 믹싱 부드러운 영상을 얻을있습니다. For example, if I have a dark grey-scale tone, and then a brighter one next to this, I will colour pick one of these tones and mix it with the other, and then colour pick the new tone and paint with this one and continue like this until I have a smooth transition. 예를 들어, 본인은 어두운 회색 - 스케일 톤, 그리고 다음에 밝은 한 다음을이, 나는 색상을 선택하면 다음 중 하나는 음색과 믹스로 기타를 차례로 색상 선택이 하나의 새로운 음색과 페인트, 본인은 이와 같은 부드러운 영상 때까지 계속됩니다. This makes the painting look a lot more interesting and dynamic than using the smooth air-brush looking brushes. 이렇게하면 그림을 찾는 것보다 훨씬 더 많은 흥미와 동적 브러쉬를 사용하여 부드러운 공기 - 브러시 기대합니다.

사용자 삽입 이미지

Step 4 – Rough colours 4 단계 - 러프 색상
Having the grey-scale version of the character in a decent state, I spend some time to find a colour-palette suitable for the skin tones I would like this piece to have. 문제의 회색 - 스케일 버전의 캐릭터는 괜찮은 상태, 나는 약간의 시간을 찾기 위해 지출에 적합한 컬러 - 팔레트의 피부 톤이이 작품을 갖고 싶다. Some times I base this on previous paintings I’ve done, other times I create completely new ones. 몇 번 나는 이전의 회화에 대한 기본이 완료했습니다, 다른 시간 나는 완전히 새로 작성합니다. This time I wanted to use cold colours, close to porcelain values, so I made a palette with skin tones with quite a bit of blue and purple in it. 이 시간 싶었다 추운 색상을 사용, 닫기를 도자기 값, 그래서 나는 음색과 함께 피부의 팔레트가 만든 아주 약간의 청색과 보라색이 그것입니다.
Now I turn on the “Lock transparent pixels” button on the “layers” menu so that I don’t paint outside the edges of the character, and set the brush to “color” mode and start adding rough colours to the character. 이제 나는를 켭니다 "잠금 투명 픽셀"버튼에서 "레이어"메뉴 있도록 모서리 밖에서 나는 페인트하지 마십시오의 캐릭터, 그리고 브러시로 설정합니다 "색상"모드와 러프 색상을 추가 문자로 시작합니다. This is just to get a base, and will be changed completely once I start shading for real. 이것은 단지 자료를 얻으려면, 그리고 완전히 한 번 변경됩니다 음영을위한 나는 진짜 시작입니다.
사용자 삽입 이미지

 5 단계 - 렌더링 색상
Once the rough colourized version is ready, I change the brush mode back to “normal” and start shading the entire piece all over again, using the same hard edged brush with low flow. 일단 러프 colourized 버전이 준비, 나는 브러시 모드를 변경합니다 위로 "정상"전체가 작품 전체를 다시 시작하고 음영을 사용하여 동일한 하드 issued 브러시가 낮은 흐름입니다. When doing this, it’s really important to colour-pick where I am painting as I go along. 이렇게되면, 정말 중요합니다 색상 - 선택 페인팅으로 나는 어디에 있습니까 함께 이동합니다. Instead of mixing colours on the side, I like mixing directly as I paint, and I also introduce vague values of all kinds of colours all over where I’m working. 색상 측면에 믹싱하는 대신, 나는 내가 페인트로 직접 믹싱처럼, 나는 또한 막연한의 값을 도입을 통해 모든 종류의 색상을 모두 여기서 저는 노력합니다. I think this makes the result appear more dynamic and more interesting as you get all kinds of colour-variations. 내 생각 이렇게하면 결과가 나타납니다 더 역동적이고 더 많은 흥미를 얻을으로 모든 종류의 색상 - 유사합니다. It also creates some imperfection which is good in my opinion, especially when working digitally. 또한 일부 imperfection 만들어 좋은가 내 의견이다, 특히 디지털로 작동합니다.
사용자 삽입 이미지

Step 6 – More details, and background 6 단계 -보다 자세한 내용 및 배경
After spending quite some time shading skin tones, fabrics folds, texture work and hair, the time has come to add a background and extra elements. 지출을 아주 약간의 시간이 음영 후 피부 톤이, 직물 폴더가, 질감 업무와 머리카락의 시간이 오기를 추가하는 배경과 여분의 요소가있습니다.
After trying a couple of more crazy alternatives, going for a simple approach is usually what is best, so I figured that I wanted to keep the background simple. 몇가 지 더 미친 대안을 시도한 후, 이동에 대한 단순한 접근 방식은 일반적으로 무엇이 최선, 그래서 나는 것을 알아냈습 배경을 유지하고 싶었다 간단합니다. The dark shadow in the top left is aiding the impression that she is partially standing in the shadow, and by breaking up the shadow with the three extruded lines in the wall, this added a little bit of depth to something is a basic, flat wall. 왼쪽 상단에있는 어두운 그림자라는 인상이 지원 부분에 서서 그녀는 그림자, 그리고 깨고하여 최대의 섀도와 함께 벽면에있는 3 개의 extruded 라인,이들 약간의 농도를 무언는 기본, 평면 벽 .
사용자 삽입 이미지

Step 7 – Finishing the piece 7 단계 - 마친 작품
Once almost done, I go over the entire piece checking details and that ambient colours are right. 거의 완료되면, 나는 전체가 작품을 통해 이동하는 검사 세부 정보 및 주위의 색상은 오른쪽입니다.
사용자 삽입 이미지
Step 8 – Add grain 8 단계 - 추 곡식
The last thing I do is to add a noise grain on top of everything. 마지막으로 생각합니까을 추가하는 소음은 모든 곡식의 상단에있습니다. This to make the piece look less computer painted, and to add some imperfection to the values. 컴퓨터를 덜 수 있도록이 작품을 그려 모양과를 추 일부를 치를 imperfection. If you look closely at a digital photo, you will see that there are not real clean values, each surface usually has got some grain to it. 취소된 경우는 디지털 사진을 볼 수있습니다되지 않은 것이 진짜 깨끗한 값, 각 표면에는 대부분 일부 곡물을 얻었다.
I follow these steps when making a noise grain: 나는 소음을 만드는 경우 다음 단계를 수행하십시오 곡식 :

1: Make a new layer on top of everything. 1 : 만들어 거기에 더해서 새 계층입니다.

2: Fill this layer with this value of grey: R=128, G=128, B=128 2 : 채우이 계층이 값은 회색 : r = 128, g = 128 스페인 바르셀로나 = 128

3: Set the layer blending option from “Normal” to “Overlay”. 3 : 설정하는 레이어를 혼합 옵션을 "정상"를 "중첩"입니다. This will make the layer with the grey scale fill appear 100% transparent. 이렇게하면 그레이 스케일과 함께 계층을 채우납니다 100 % 투명합니다.

4: Now add a noise to this layer (Filter/Noise/Add noise), and set it to 400%, Gaussian. 4 : 지금 추가하는 소음을이 계층 (필터 / 소음 / 추 소음) 및 설정이 400 %, 우스입니다.

5: Run filter: “Filter/Brush strokes/Spatter” a couple of times to break up the noise patterns. 5 : 실행 필터 : "필터 / 브러시 스트로크 / 스패터"에 몇가 지 타임스 노이즈 패턴을 해체합니다.

6: Run filter: “Filter/Blur/Blur”. 6 : 실행 필터 : "필터 / 흐리게 / 흐려"입니다.

7: Set the layer “Opacity” to 5-10%, depending on what looks best. 7 : 설정하는 계층을 "불투명도"을 5~10%에 따라 최상의 어떤 모양입니다.

Talk about this making of on our Forum >> 이 결정은 우리의 포럼에 대해 이야기>>

사용자 삽입 이미지


출처::http://www.3dm3.com
Comments